star canlı izle

Star TV, 1989 yılında Ahmet Özal ve Cem Uzan tarafından kurulan, Türkiye’nin ilk özel televizyon kanalı. 17 Ekim 2011′den beri Doğuş Yayın Grubu bünyesinde bulunmaktadır. Tüm Türkiye’ye yayın yapan ulusal kanal, özellikle dizileri ve Şampiyonlar Ligi maç yayınlarıyla öne çıkmaktadır.
Konu başlıkları

1 Tarihçe
1.1 Kuruluş
1.2 Test yayını
1.3 Normal yayın ve Uzan dönemi
1.4 Doğan dönemi
1.5 Doğuş dönemi
2 Programları
3 Star Haber
4 Star TV HD
4.1 HD yayınlanan programlar
5 Logoları
6 Euro Star
6.1 Günümüzde yayınlanan programlar
6.2 Eskiden yayınlanmış programlar
6.3 Euro Star Logoları
7 Kaynaklar
8 Dış bağlantılar

Tarihçe
Ahmet Özal döneminde kullandığı logosu.
Kuruluş

Star TV, Lichtenstein’da 50.000 İsviçre Frangı sermaye ile 1 Mart 1989′da kurulmuş bulunan Magic Box Incorporated AG adlı şirket tarafından Türkiye’nin ilk özel televizyon kanalı olarak, Magic Box Star tv izle adı ile kuruldu ve Almanya üzerinden 5 Mayıs 1990′da[2] test yayınına, 4 Ağustos 1990′da[3] ise normal yayına başladı. Magic Box Incorporated AG’nin Türkiye temsilcisi olarak 1990 yılının Aralık ayı başında kurulan Magic Box International’ın patronları ise, Rumeli Holding’in sahibi 31 yaşındaki Cem Uzan; Yapı ve Ticaret A.Ş., İmar Bankası ve Adabank’ın sahibi olan babası Kemal Uzan ile Turgut Özal’ın büyük oğlu Ahmet Özal’dı.

Anayasanın 133. maddesine göre, Türkiye’de radyo ve televizyon yayınları Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu’nun (TRT) elinde olduğundan özel televizyon kurulamıyordu. Yine anayasaya göre Türkiye’deki tüm vericiler TRT’nin elinde olduğundan verici ve link hattı bulmak gerekiyordu. Bu nedenle 3517 sayılı yasayla TRT’nin radyo-televizyon vericileri önce PTT’ye, oradan da Star 1′e devredildi.[4]
Test yayını

Test yayınına başlayan Star 1, Almanya’nın Ludwigshafen kentindeki AKK stüdyolarından Eutelsat F-5 uydusuna verdiği görüntüleri bu kentten Türkiye’ye yansıtmakta ve ilk dönemlerinde sadece özel uydu antenleriyle izlenebilmmiştir. Ülkedeki yayın tekelini TRT’ye veren anayasanın zikredilen 133. maddesi henüz yürürlükteyken özel bir televizyonun yayına başlaması, iletişim yönünden Türkiye’nin geleceğini etkileyen önemli bir dönüm noktası olmuştur. 100 milyar TL’lik bir yatırımla kurulduğu iddia edilen Magic Box’ta yayın sorumluluğunu yüklenen beyin takımı da hayli ilginçti. Şirketin yönetim kurulu başkanı ve Star 1′in genel koordinatörü ünvanıyla işe başlayan Tunca Toskay, hemen hemen TRT’deki eski ekibinin tamamını buraya toplamış gibiydi. Genel müdürlüğü yürüten Mehmet Turan Akköprülü’nün yanı sıra, Ekrem Çatay ve Adem Gürses de yeni kanalda önemli görevler üstlenmişti. Asıl yayına Eylül ayında geçeceğini duyuran Star 1, günde 12 saat süreyle (13:00-01:00 arası) yaptığı test yayınlarında Profesyonel Amerikan Basketbol Ligi (NBA) karşılaşmaları ile bol bol yabancı müzik klibi yayınlamıştır. Bu arada yeni kanalın tanıtımı için, sinema oyuncuları başta olmak üzere birçok sporcu, yazar ve gazeteciyle yapılmış reklam spotları da sık sık Star tv ekranına gelmiştir.

Aslında kanalın kuruluşunun resmi yoldan hiçbir engellemeye maruz kalmaması olayının içinde bizzat cumhurbaşkanı Turgut Özal’ın olmadığını düşünmek mümkün değildir. Zaten Cem Duna’yı TRT genel müdürü seçtikten sonra Tunca Toskay’ı başbakanlık müşaviri olarak yanına alan ve ona özel televizyon yayınları ile ilgili bir fizibilite raporu hazırlatan da bizzat kendisidir. Ancak Tunca Toskay, başlangıçta kendisiyle yapılan bütün röportajlarda Ahmet Özal’ın Magic Box’la hiçbir organik bağı olmadığını özellikle vurgulamaya çalışmıştır. Nitekim, Ahmet Özal’ın şirkette %50 ortaklığı olduğu ve 100 bin doların üstündeki ödemeler için Cem Uzan’la birlikte imza yetkisine sahip olduğu, ancak iki ortağın anlaşmazlığa düştüğü 1991 yılı sonunda kesin bir şekilde ortaya çıkmıştır.

Mayıs ayında deneme yayınlarına başlamış olan Star 1, 1990 yılının Temmuz ayından itibaren Santa Barbara, Ateş Çemberi, Cimri, Aynadaki Yüz gibi pembe dizileri yayınlamaya başlamıştır. Özel bir kanalın kurulmasıyla ilk defa rekabetle karşı karşıya kalan TRT’deki huzursuzluk; Alp Buğdaycı, Kaan Yakupoğulları ve Rana Elik’ten sonra Gülgün Feyman, Müge Oruçkaptan gibi spikerlerin de elinden alınmasıyla artmaya başlamıştır. Ancak bardağı taşıran son damla; Star 1′in Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor başta olmak üzere birçok Türkiye 1. Futbol Ligi takımıyla naklen yayın anlaşması imzalaması ve 4 Ağustos Cumartesi günü de Galatasaray-Fenerbahçe arasındaki özel kupa maçını naklen yayınlaması olmuştur. Ayrıca bu maçla birlikte Magic Box Star 1, normal yayına geçmiştir.[3] O güne kadar sadece sözlü olarak yeni kanala karşı çıkan TRT, bu gelişmeler üzerine “yayın tekelini çiğnediği” gerekçesiyle yeni kanalın kapatılması için mahkemeye başvurmuştur. Bu arada SHP’nin yaptığı itirazı inceleyen Anayasa Mahkemesi de, ANAP Hükümeti’nin (II. Özal Hükümeti) çıkarttığı 3517 sayılı yasayla PTT’ye devredilen verici ve yansıtıcıların TRT’ye geri verilmesine karar vermiştir. (Vericilerin TRT’ye iade işlemi ise ancak 25 Haziran 1992′de, yani DYP-SHP koalisyonu döneminde gerçekleşecektir.) Bu beklenmeyen gelişme üzerine, gazetelere tam sayfa ilan veren Magic Box, “Star-1′in verici ve yansıtıcılarla bir ilgisi yoktur. Yayınlar doğrudan uydu sistemiyle yapılmaktadır.” diye duyuru yapmıştır.

Eylül ayında yayın saatini arttıran Star 1, Adalar ve Bakırköy belediyelerinin kurduğu yansıtıcılarla o civarda artık normal antenlerle seyredilmeye başlanmış, tahmini seyirci sayısı da 5 milyona yaklaşmıştı. Özel televizyon yayınlarının yasal olup olmadığının halen tartışıldığı bir dönemde bu hizmeti sunanlar, Adalar Belediye Başkanı ANAP’lı Recep Koç ve Bakırköy Belediye Başkanı SHP’li Yıldırım Aktuna’ydı.

6 Ekim 1990 Cumartesi günü hem TRT, hem de Star 1 aynı anda yeni yayın dönemine başlayarak büyük bir rekabetin içine girmişlerdir. TRT’nin mevcut 5 kanalına rakip olan Magic Box, yeni dönemde Bütün Çocuklarım (All My Children), Hastane Günlüğü (General Hospital), Uçak Gemisi (Super Carrier) gibi yabancı diziler ve çeşitli klipler yayınlamıştır. Hatta rekabeti kızıştırmak ve daha çok seyirci çekebilmek için, Dallas adlı diziye yeni yayın döneminden iki hafta önce, 23 Eylül 1990 Pazar günü başlamıştır.[5]

Aralık ayının son günlerinde gazetelere verdiği reklamlarla seyirci sayısının 20 milyona ulaştığını ilan eden Star 1, 1990′a veda edilen 91 yılbaşı gecesi izleyicilerine iki BMW ile üç Mazda otomobil hediye edeceğini de bildirmiştir. TRT ile rekabeti arttırmak için yılbaşı gecesi ekrana on bir dansöz çıkartmıştır. TRT ise o gece tek dansöz (Buse Başar) çıkartmıştır. Dönemin TRT genel müdürü Kerim Aydın Erdem bu durumu, “özel kanallarla rekabet” diye tanımlamayı tercih etmiştir.
Uzan Grubu döneminde kullandığı logosu.
Normal yayın ve Uzan dönemi

1992 yılında Cem Uzan, Ahmet Özal’la olan ortaklığını bitirdi ve uzun bir mahkeme sürecinden sonra Ahmet Özal Almanya’ya gidip Star 1 ismini kendine tescil ettirdi,[6] bu gelişmeden haberdar olan Cem Uzan kanalın adını bir gecede İnterstar (1992) olarak değiştirdi, daha sonra da inter ismini de kaldırarak Hd Star Tv (17 Ocak 2002) adını aldı.

Star TV, 13 Eylül 1992 tarihinde logosunu lacivert renkli olarak ve sağ alt köşeye koyarak değiştirmiştir. 16 Ocak 2002 tarihinde logosunu Cem Uzan döneminde kanal, Özel amaç hizmet eden ve haksız rekabete yol açıcı yayınlaması nedeniyle RTÜK tarafından verilen 15 gün kapama cezasının ardından logonun kırmızı olarak değiştirilmesine karar verilmiştir, 1 Mayıs 2009 tarihinde ise yerini sol üst köşe olarak değiştirmiştir.

Kral TV, Teleon gibi birçok tematik kanal da ilk olarak Star TV hd izle bünyesinden çıkmış ve yayınlarına, bu televizyonun teknik çalışanları ve programcıları tarafından hazırlanan programlar ile devam etmişlerdir. 1999′da Türkiye’de ilk sayısal yayını yapan Star TV, 11 Kasım 2003 tarihinde tamamen sayısal yayına geçmiştir.

UEFA Şampiyonlar Ligi’ni Türkiye’de, organizasyon kurulduktan beri (1993-1994 futbol sezonu) Star TV yayınlamıştır ve bu ligin yayın hakları 2015 yılına kadar Star TV’ye aittir. 1991-2002 yılları arasında sinema filmlerini Parliament Cinema Club sponsorluk adı altında yayınlamış, logosunu değiştirdikten sonra bu reklam ortaklığı da bitmiştir.

2002 Türkiye genel seçimleri’nden önce, aynı zamanda kanalın eski sahibi de olan Genç Parti genel başkanı Cem Uzan’ın, en çok izlenen futbol maçları ve dizilerin reklam aralarında televizyona çıkıp uzun konuşmalar yapması, Türk televizyonculuk tarihine ilginç bir anekdot olarak geçmiştir.
Doğan Medya Grubu döneminde kullandığı logosu.
Doğan dönemi

14 Şubat 2004 tarihinde Uzan Grubu’na ait tüm şirketlere Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun el koymasıyla kısa bir süre devletin eline, 26 Eylül 2005′te düzenlenen bir ihaleyle de 306,5 milyon Amerikan Doları karşılığında Doğan Medya Grubu bünyesine geçmiştir. Doğan Grubu kanalı satın aldıktan sonra yine kendi kanalı olan Kanal D’den bazı dizi ve programları Star Tv’ye transfer etmiştir. İlk olarak Kanal D’nin en çok izlenen dizilerinden Sihirli Annem, Star Tv’ye transfer edilmiştir. Bu olay Doğan grubunun iki kanalı arasındaki ilk “in house” transferi olarak Türk televizyon tarihine geçmiştir. [7]

1 Mart 2006 tarihinde Avrupa’da yaşayan Türk kökenliler için “Euro Star” adında bir kardeş kanalı kurulmuştur. 26 Mayıs 2009′da 20. yaşını kutlayan Star TV, 2009′un Eylül ayında Türk televizyon kanalları arasında ilk Web TV uygulamasını başlatarak, güncel içeriklerle izleyicilerinin videolar izlemelerini sağlamaktadır. Aynı zamanda Video Arşiv[8] sitesini hayata geçiren ilk televizyon kanalı olmuştur. Video arşiv sitesinin en önemli özelliği ise herkese kendine özel bir arşiv oluşturma olanağı sunması ve herkesin etikete veya tarihe göre geçmiş programlara ulaşabilme fırsatı yakalayabilmesidir.

Ana Haber Bülteni’ni hafta içi Uğur Dündar, hafta sonları da Nazlı Öztarhan sunmuştur. Arena programını her pazartesi gecesi Uğur Dündar sunmuştur. Spor Müdürü, kanalda aynı zamanda spor spikeri olarak Şampiyonlar Ligi maçlarını da sunan Ertem Şener olmuştur. Kanalın diğer futbol maçlarını ise Sabri Ugan ve Spor İstibarat Şefi Uğur Önver anlatmıştır.
Doğuş Yayın Grubu dönemi kullandığı logo.
Doğuş dönemi

Star TV’yi bünyesinde barındıran Işıl Televizyon Yayıncılık’ın yüzde 99,99 hissesinin Doğuş Yayın Grubu’na yapılan anlaşmalar sonucu 327 milyon dolar karşılığı 17 Ekim 2011 tarihinde NTV, CNBC-e, e2 gibi kanalları bünyesinde bulunduran Doğuş Yayın Grubu’na satılmıştır.[9]

Kanalın Doğuş Yayın Grubu’na satılmasıyla Uğur Dündar Star Haber’i bıraktı.[10] 19 Ekim 2011′den beri Star Haber’i hafta içi Nazlı Öztarhan sunmaktadır. Hafta sonu haberlerine ise 21 Kasım 2011′dan itibaren Seda Öğretir sunmuştur.

Doğuş Yayın Grubu’na geçtikten sonra yayın içeriğini değiştiren Star TV, yayınladığı programları da değiştirdi. Diğer ulusal kanalların yayın politikasının dışında yayın yapmayı planlayan Star TV, ABC’nin Türkiye sürümü olmayı hedeflediklerini açıkladı. Sabah kuşağında Melek Baykal’ın sunacağı bir sabah kuşağı programı ve Üstün Dökmen’in hazırlayıp sunacağı Küçük Şeyler’i eklemeye karar verdi. Uzan döneminde ve daha sonra bir dönem Doğan döneminde de yayınlanmış olan Pazar Gecesi Sineması programını geri getirdi. Bununla beraber bir de çizgi film severler için çeşitli animasyon filmlerin yayınlandığı Düşler Sineması Kuşağını yayına koydu. Bazı dizileri yayından kaldırdı, bazı yeni diziler ekledi. Muhteşem Yüzyıl adlı diziyi TVen’e transfer olacağı ama TVen’in rafa kaldırdığı için yönetim diziyi Star TV hd izle ‘ye transfer etti.

Star TV yönetimi kanalın kuruluşundan bu yana kanalla bütünleşmiş Star TV logosunu değiştirmeye karar verdi. Kırmızı S harfi üzerine beyaz yıldız şeklindeki logonun yerine ortası boş olan yıldız şeklinde renkli bir logo kullanılmaya başlandı. 31 Aralık 2011′de saat 19.00′da yeni logonun yanı sıra yeni reklam, program fragmanları kullanılmaya başlandı. Kanalın görsel kimliği bu şekilde tamamen değişmiş, Doğuş Grubu tarafından yeniden yaratılmış oldu; diğer DYG kanallarında olduğu gibi kanal logosu ekranın sol üst köşesinden sağ üst köşesine taşındı. Daha sonradan logonun ortasındaki yıldız şeklindeki boşluğa beyaz bir yıldız eklendi. 3 Eylül 2012′de ise kanalın logosunda yer alan Star yazısı kaldırıldı ve logonun içerisindeki beyaz yıldız biraz daha küçültüldü.

2012-2013 yayın dönemi için Acun Ilıcalı ile 3 programda anlaşmaya varmıştır [11] . Ayrıca Celal Pir ve Jülide Ateş’in yerine sabah haberlerini sunması için Seda Akgül’le anlaştı. [12] Celal Pir ise Seda Öğretir’in yerine hafta sonu haberlerini sunacaktır.[13] 04 Temmuz 2013 günü 16:9 yayına geçmiştir.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>